Przedstawiony poniżej plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do szczegółowego dokumentowania tego wszystkiego, co składa się na moja codzienną pracę nauczycielską. Uwzględnia także moją dotychczasową wiedzę, umiejętności i doświadczenie wynikające z 9 – letniego stażu pracy na stanowisku nauczyciela j. polskiego i historii w szkole podstawowej . Będąc w grupie nauczycieli mianowanych mam szansę awansu i uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego. Nie ukrywam, ze jest to dla mnie szczególne wyzwanie, a jednocześnie okazja do autorefleksji i zweryfikowania opinii, jakim jestem nauczycielem. Myślę, ze praca według niniejszego planu podniesie moje umiejętności dydaktyczne, wychowawcze, a przede wszystkim przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole.
mgr Agnieszka Zygmunt Rzeszów, 01.09.2005 r. Szkoła Podstawowa nr 11a w Rzeszowie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2006 czas trwania stażu : 01.09.2006 - 31.05.2009 nauczany przedmiot : język polski i historia plan został sporządzony w oparciu o : ,,Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli” ………………………………….. ………………………………………. podpis nauczyciela podpis dyrektora Przedstawiony poniżej plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do szczegółowego dokumentowania tego wszystkiego, co składa się na moja codzienną pracę nauczycielską. Uwzględnia także moją dotychczasową wiedzę, umiejętności i doświadczenie wynikające z 9 – letniego stażu pracy na stanowisku nauczyciela j. polskiego i historii w szkole podstawowej . Będąc w grupie nauczycieli mianowanych mam szansę awansu i uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego. Nie ukrywam, ze jest to dla mnie szczególne wyzwanie, a jednocześnie okazja do autorefleksji i zweryfikowania opinii, jakim jestem nauczycielem. Myślę, ze praca według niniejszego planu podniesie moje umiejętności dydaktyczne, wychowawcze, a przede wszystkim przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Zadania
|
Formy, sposoby realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
1.Zapoznanie się z procedurami
awansu zawodowego
|
?Analiza aktów prawnych (czytanie literatury, korzystanie z Internetu, w szczególności z portali edukacyjnych przeznaczonych dla nauczycieli
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenia, notatki
|
2.Odbycie stażu dotyczącego własnego awansu zawodowego
|
? Opracowanie planu rozwoju zawodowego
? Dokumentowanie realizacji planu
|
wrzesień 2006
Cały okres stażu
|
Plan rozwoju zawodowego
|
3.Rozwijanie i doskonalenie swego warsztatu pracy
|
? Organizowanie klasopracowni j. polskiego
? Doposażenie w potrzebne pomoce dydaktyczne
|
Na bieżąco
|
Potwierdzenie Dokumentacja fotog.
|
4.Udział w opracowaniu dokumentacji szkolnej określającej zasady funkcjonowania szkoły i ewaluacji
|
? Zespołowe prace nad WSO, statusem szkoły, …
? Udział w pracach zespołu przedmiotowego
? Układanie planu pracy wychowawczej na podstawie planu wychowawczego szkoły
|
Podczas stażu
|
Potwierdzenie dyrektora
|
5. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej
|
· Opracowanie narzędzi badawczych do diagnozowania problemów edukacyjnych ( testy humanistyczne do mierzenia postępów ucznia )
· Konstruowanie programów naprawczych po sprawdzianie w oparciu o analizę wyników sprawdzianu
· Prowadzenie dodatkowych zajęć dla ucznia zdolnego / słabego w oparciu o plan pracy z uczniem zdolnym / słabym
· Pedagogizacja rodziców na zebraniach rodzicielskich
· Doskonalenie współpracy z rodzicami
· Organizowanie wycieczek
|
2007
Cały okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Cały okres stażu
|
Przykładowe testy
Program dokumentu
Potwierdzenie
Potwierdzenie dyrektora
Plan współpracy z rodzic.
Potwierdzenia
|
6. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
|
? Prenumerata biuletynów informacyjnych wydawanych przez portale edukacyjne
· Udział w forach dyskusyjnych portali edukacyjnych
· Wykorzystywanie na lekcjach urządzeń multimedialnych; dostępnych programów edukacyjnych (encyklopedii multimedialnych, słowników )
· Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych (scenariuszy lekcji, testów, kart pracy, materiałów do gazetek szkolnych )
· Stworzenie i prowadzenie własnej strony internetowej, przesyłanie materiałów zainteresowanym nauczycielom drogą elektroniczną
· Organizowanie konkursów przedmiotowych (np. prace literackie, książeczki w wydruku komputerowym) z wykorzystaniem techniki komputerowej
|
|
Okres stażu
Wg potrzeb
Wg potrzeb
Na bieżąco
2006/2007
Cały okres stażu
|
Przykładowe egzemplarze
Scenariusze lekcji
Potwierdzenie opiekuna pracowni komputerowej
Potwierdzenie dyrektora
Adres internetowy
Regulaminy, przykładowe prace
|
7. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, rodziców, stażystów
|
Opracowanie scenariuszy lub konspektów
|
Cały okres stażu
|
Scenariusze, konspekty
|
8. Pełnienie funkcji opiekuna stażu
|
Prowadzenie zajęć otwartych dla stażysty, hospitowanie i ocenianie zajęć, prowadzenie i kontrolowanie dokumentacji
|
Wg potrzeb
|
Dokumenty świadczące o pełnieniu tej funkcji
|
9. Aktywny udział w posiedzeniach RP
|
Wygłaszanie referatów ,prowadzenie szkoleniowych RP
|
Okres stażu
|
Protokoły zebrań, referaty
|
10. Aktywne uczestnictwo w pracach zespołów przedmiotowych, wychowawczych i dydaktycznych
|
Dyskusje, wygłaszanie referatów, prowadzenie szkoleniowych RP
|
Okres stażu
|
Protokoły zebrań, referaty
|
11. Opracowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą
|
- Prezentacja autorskiego scenariusza imprezy żeglarskiej w biuletynie ,,Kwartalnik Młodych Humanistów”
- Opublikowanie w polskim portalu Edukacyjnym lub innym serwisie edukacyjnym ,,Planu Rozwoju Zawodowego” , scenariuszy zajęć z j. polskiego i historii
|
Okres stażu
|
Zaświadczenie , certyfikat potwierdzający
| Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły.
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
1. Opracowanie i wdrożenie programu miedzyprzedmiotowego
,,U źródeł kultury europejskiej (greckiej)”
|
? Program międzyprzedmiotowy
? Ewaluacja
|
2007 r.
|
Program
|
2. Opracowanie i wdrożenie programu z zakresu edukacji regionalnej.
|
? Opracowanie i wdrożenie programu ,, Podkarpacie – mój region. Rzeszów – moje miasto” w kl. IV-VI
|
3-letni cykl edukacyjny
|
Program, uchwała RP, opinia Rady Szkoły, zaświadczenie dyrektora
|
3. Realizowanie programu Fundacji ABC ,,Cała Polska czyta dzieciom „
|
? Prowadzenie w jego ramach konkursów, lekcji, propagowanie czytelnictwa
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenie dyrektora
|
4. Opracowanie programów szkolnych wycieczek turystyczno-krajoznawczych
|
? Analiza dokumentów kuratorium oświaty, opracowanie dokumentów
|
Cały okres stażu
|
Programy, zaświadczenia dyrektora
|
5. Organizacja tygodnia
czytania Dzieciom w corocznej
edycji ,,Cała Polska czyta
dzieciom „
|
? Pełnienie funkcji lidera Fundacji ABC, organizowanie
konkursów tematycznych, literackich związanych z czytelnictwem
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenie Fundacji , lista liderów organizacji , zaświadczenie dyrektora
|
6. Współudział w opracowaniu programów artystycznych dla potrzeb szkoły i środowiska
|
? Scenariusze akademii szkolnych
? Przedstawienia teatralne o różnorodnej tematyce
|
Wg potrzeb
|
Scenariusze imprez
|
7. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole oraz podejmowanie dodatkowych działań
|
? Pełnienie funkcji opiekuna kółka teatralnego ,,Minki” (kółka polonistycznego, dziennikarskiego)
? Przygotowanie uczniów i udział w różnorodnych konkursach (m.in. olimpiadach przedmiotowych)
? Współorganizowanie konkursów szkolnych, przedmiotowych, interdyscyplinarnych promujących szkołę
? Organizacja międzyszkolnych imprez integrujących lokalna młodzież – współpraca ze szkołami regionu noszącymi imię Gen. Maczka (konkurs recytatorski pt. ,,Poeci – żołnierze Polsce)
? Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole przewodnika dotyczącego Patrona Szkoły i naszej miejscowości pt. ,,Szlak Gen. Maczka na Podkarpaciu”
? Udział w dniach otwartych szkoły
? Przygotowanie wieczorków (biesiad) poetyckich, zabaw językowych, itp.
? Zorganizowanie kiermaszu (festiwalu) w związku z promocją szkoły w środowisku
|
Cały staż
Cały staż
Okres stażu
V 2007
2009
Cały staż
Wg potrzeb
Wg potrzeb
|
Plan pracy, kółka
Laureaci, finaliści konkursów
Regulamin konkursu
Regulamin konkursu
Egzemplarz przewodnika
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie dyrektora
Potwierdzenie dyrektora
|
8. Aktywna współpraca ze strukturami środowiskowymi
|
? Stały kontakt i współpraca z :
- biblioteka szkolna, osiedlową
- osiedlowym DK
- domem opieki społecznej
- Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
|
Cały okres stażu
|
Potwierdzenia
|
9. Podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom i patologiom w rodzinie
|
? Organizowanie lekcji tematycznych, spotkań
? Spotkanie z policjantem, lekarzem
|
Cały okres stażu
|
Przykładowe dokumenty, zaświadczenia
|
10. Prowadzenie zajęć przedmiotowych poza szkołą
|
? Lekcje muzealne, teatralne, biblioteczne
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenia
|
11. Współpraca z Fundacją ABC realizującą Program Zdrowia Emocjonalnego
|
? Wykorzystywanie wiedzy zdobytej w trakcie szkoleń i spotkań do pracy pedagogicznej
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenia
| Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły
Zadania
|
Formy, sposób realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
- Uczestnictwo w różnych
formach doskonalenia zawodowego wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły
|
Refleksje po odbytych szkoleniach, wykorzystanie wiedzy w praktyce
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenia
|
2. Uzyskanie dodatkowych uprawnień
|
? Ukończenie kursu kwalifikacyjnego pt. ,,Gimnastyka mózgu” i zdobycie umiejętności pracy z uczniem dyslektycznym
|
2006
|
Zaświadczenie
|
3. Wykonywanie zadań egzaminatora OKE w Krakowie
|
? Udział w szkoleniach dla egzaminatorów do szkoły podstawowej
? Poprawianie prac w trakcie sesji egzaminacyjnych
|
2008-2009
|
Zaświadczenie OKE
|
4. Przygotowanie i opracowanie systemu próbnych egzaminów wewnętrznych w szkole podstawowej
|
? Opracowanie standardowych testów egzaminacyjnych
? Udział w pracach wewnątrzszkolnych komisji egzaminacyjnych
? Opracowanie wyników i przygotowanie wniosków do dalszej pracy
|
Cały okres stażu
|
Zaświadczenie dyrektora, przykładowe testy
| Opracowała : Agnieszka Zygmunt ………………………………………… |